CTR - це що таке "" Яндекс. Директ ""? Формула розрахунку та приклади

CTR - це що таке "" Яндекс. Директ ""? Формула розрахунку та приклади

CTR - це значення клікабельності сайту (абревіатура сталася від англійської фрази click-through rate), яке служить величиною вимірювання ефективності рекламної кампанії. Чим вище відсоток співвідношення показів і кліків, тим краще була налаштована реклама. Як це працює?

Принципи роботи контекстної реклами

Контекстна реклама - це на даний момент один з найбільш ефективних і окупних способів вкладення коштів у просування вашої компанії або продукту в Інтернеті. Це реклама, яка показується користувачеві, який виявив пошукову активність в Мережі певного характеру.

Наприклад, користувач хоче купити праску і пише запит "" купити праску "" в рядку пошукової системи. Контекстна реклама показується на підставі цього запиту. Ненав 'язливо користувачеві показують те, що йому потрібно в даний момент.

Ефективність рекламної кампанії визначається тим, наскільки правильно вона була налаштована. Важливо, щоб реклама була релевантною пошуковим запитам клієнта. Грубо кажучи, якщо користувач шукає праску, то не варто показувати йому лижі.

Метрики контекстної реклами

Метрики контекстної реклами - це цифрові показники її ефективності.

Для розрахунків маркетологи і фахівці з SEO розраховують такі величини:

  • CTR - це співвідношення кліків до загальної кількості показів;
  • СРА - це співвідношення витрат на рекламу до вчинених користувачами цільових дій, ціна за дію;
  • СРО - вартість покупки, яка підраховується за тим же принципом, що і СРА, тільки цільовою дією буде тільки оплачене;
  • ДРР - це співвідношення рекламних витрат до прибутку, викликаного цією рекламною кампанією.

CTR ми розглянемо максимально детально, тому що цей показник показує, наскільки вірно підібрана аудиторія і наскільки ваш рекламний пост відповідає очікуванням потенційного клієнта, виражає його потребу. Якщо CTR низький, то, як правило, за рідкісним винятком низькими залишаються і інші показники. Цей показник вважається в першу чергу, і по ньому можна порівнювати ефективність однієї і тієї ж кампанії на різних майданчиках.

Як розрахувати CTR

Даний показник вважається дуже просто. Нехай А буде кількістю кліків, а В - кількістю показів. У такому випадку формула розрахунку CTR виглядає так:

  • CTR = A/B*100%.

Наприклад, реклама була показана 1000 разів. З цієї тисячі разів за посиланням клікнуло 10 осіб. Показник CTR в цьому випадку буде: 10/1000 x 100 % = 1 %

Якщо ж реклама була показана ту ж тисячу разів, але посилання клікнуло 200 осіб, то, відповідно, CTR дорівнюватиме 20%, що вважається високим показником.

Який CTR вважається високим, а який низьким

Як це визначити? Оскільки CTR - це показник початкової ефективності рекламного оголошення, важливо адекватно оцінити його. Це потрібно, щоб вміти скоригувати текст промопоста в разі низької ефективності, або продовжувати в тому ж дусі.

Який CTR хороший?

Що потрібно знати про CTR в контекстній рекламі? Це те, що серед всієї інтернет-реклами середній показник клікабельності найвищий. Якщо для банерної реклами хороший буде і 1%, то в "" Яндекс. Директі "" той же 1% вважається низьким показником.

Показники клікабельності нижче 5% для контекстної реклами - це дуже погано і неефективно, 5-15% - це нормальний показник CTR для пошукової системи. Більше 15% - ви придумали щось геніальне, продовжуйте в тому ж дусі.

Важливо розуміти, що для адекватної і статистично значущої картини CTR необхідно достатньо даних, тобто в нашому випадку достатньої кількості показів. Якщо у вас було 4 покази і два кліки, CTR складе 50%, але це ще ні про що не говорить. Вмикаємо логіку і вважаємо CTR правильно. Чим більше показів, тим більш значущою є картина.

Де подивитися і як налаштувати показ CTR в "Яндекс. Директі ""

У рекламній кабінеті "Яндекса" є вкладка зі статистикою оголошень, які вже почали показувати. Подивитися можна все, що завгодно, в тому числі і CTR.

Для перегляду CTR потрібно правильно налаштувати відлік у "Майстрі". Ви можете дивитися статистику оголошень по днях, місяцях, кампаніях і регіонах. Кожен з цих відліків важливий для аналізу загальної ефективності реклами.

У "Майстрі відліків" "директу CTR ключової фрази можна дивитися окремо за спецрозміщеннями і динамічними показами. Для достовірної оцінки CTR дивимося гарантовані покази, тобто CTR за спецрозміщеннями.

Покази дивимося тільки в "" Яндексі "", виключивши з відліку покази в пошукових системах партнерів.

Також сортування за запитами можна налаштувати таким чином, що ви будете наочно бачити, наскільки релевантні рекламі пошукові запити. Якщо ви налаштуєте відліки за зростанням або вбиванням CTR, то зможете відразу бачити ті, які неефективні.

Як підвищити CTR в "" Яндекс. Директі ""

Підвищити клікабельність вашого оголошення можна, виконуючи деякі рекомендації:

  1. Працюємо над текстом оголошення. Заголовок оголошення повинен відображати вашу унікальну торговельну пропозицію коротко, ємко і зрозуміло. Користувач повинен знати, навіщо йому переходити за посиланням.
  2. По кожній вузькій темі потрібно створювати своє власне оголошення. Якщо користувач шукає праску, то він з більшою ймовірністю перейде за посиланням "" праска "", а не за посиланням "" побутова техніка "".
  3. Всі вигоди вашої пропозиції повинні бути прописані в тексті. Користувачеві показано більше 10 посилань на одній сторінці. Яку вигоду йому дасть саме ваша пропозиція. Всі акції, знижки і бонуси повинні відразу кидатися в очі.
  4. У тексті використовуйте ті самі запити, які пишуть користувачі.
  5. Оголошення має бути заточене під регіон. Назву міста або населеного пункту також виводимо в текст оголошення. Якщо користувач шукає праску в Пермі, то з більшою ймовірністю він клікне на "" купити праску в Пермі "", ніж просто на "" купити праску "".
  6. Виключайте непотрібні запити, використовуючи мінус-слова.
  7. У той же час, враховуючи всі вищевикладені принципи, все ж намагайтеся, щоб ваш текст був не банальним, а привертаючим увагу.

Експериментуйте та аналізуйте

Креатив у рекламі вітаються. Чим більш несподіваним буде оголошення, тим більше уваги приверне. Відповідно, буде високий CTR. Сайту це піде тільки на користь.

Але варто розуміти, що найважливіше доречність креативу в цій ситуації, його відповідність клієнтському запиту.

Тобто експериментувати можна і потрібно. Іноді щось несподіване продає набагато краще, ніж стандартна "" Праски зі знижкою 15% "". Але будь-який креатив повинен закривати клієнтські болі, відігравати заперечення, а також бути зрозумілим і доступним. Можна використовувати мову образного мислення.

При складанні креативів часто варто дотримуватися деяких принципів:

  1. Описати вигоди, які отримає клієнт, купуючи продукт саме цього виробника, або саме у вас. Це може бути: швидка доставка; знижковий абонемент; близькість до певної станції метро; можна також зробити акцент на якихось певних властивостях продукту, наприклад "" домашня птиця "", "" ручна вишивка "" та інше.
  2. Оголошення має вирішувати проблему потенційного клієнта. Наприклад, "" Витрачаєте час на пошук готелю? Ми підібрали найкращі пропозиції для вас "".
  3. Короткість - сестра таланту. Чим коротше ваше рекламне оголошення, тим краще.

Ідей для реклами можна знайти тисячі як у Мережі, так і самостійно. Тільки ви знаєте ваш продукт на всі сто відсотків. Експериментуйте і перевіряйте за допомогою аналітики, наскільки вдалим виявився той чи інший експеримент. Пам 'ятайте: все у ваших руках, в тому числі і ефективність вашої реклами.